17 Şubat 2011 Perşembe

Bebekle Kartepe'ye Gidilir mi?

Bu kış kar ha yağdı ha yağacak diye beklemekle geçti ama bir türlü yağmadı Poyraz tam olarak anlayamayacak olsa da karla tanışmasını istiyordum. Mantar gibi biten fırsat sitelerinden birinden Kartepe gezisi satın aldık, ilk başta biraz tereddütlüydüm bebekle dağa çıkılır mı?, üşütüp hasta olur mu? Orada ne yapar vs. diye ama denemeden bilemeyiz mantığıyla aldım turu. Daha önce hayatımda uludağ dahil dağa gitmişliğim kayak yapmışlığım falan olmadığından uzun süre Poyraz’a ne giydireceğimi düşündüm. Internette bulduğum www.halens.com.tr adresinden çok güzel bir kar tulumu sipariş ettim fakat daha sonra sitenin ürünleri İsveç’ten ithal ettiğini çok uzun sürede teslim ettiğini öğrenip vazgeçtim sonunda C&A’dan astronot mont aldım ve çocuğu kat kat giydirip robota çevirdim zavallım hareket etmekte zorlandı J
Bu aynı zamanda Poyraz’la ilk otobüs yolculuğumuz olacağından sevgili baya stresliydi bizimki arabada sabit durmaktan pek hoşlanmadığından yolun bizim için eziyet olacağını söyleyip durdu kocacığım ama hiç de öyle olmadı evet kısa sürelerle mızırdandı ama 5 kişi olduğumuzdan sırayla oyaladık. Sabah 8’de Kadıköy Evlendirme dairesinin önünden kalkan otobüsümüz 9.30 civarı Sapanca’ya vardı.
Sapanca’da Gölpark diye bir yerde tur şirketinin (4mevsimtatil.com) açık büfe diye ilan etmesine rağmen bildiğiniz klasik tabakta hazırlanmış kahvaltılarımızı ettik. Turun tek kötü yanı kahvaltı ile ilgili verilen bu yanlış bilgiydi onun dışında herşey olması gerektiği gibiydi diyebilirim.
Kahvaltıdan sonra göl kenarında biraz vakit geçirdik. Bu sırada Poyraz tanımadığı çocuğun bacaklarına yapıştı, otobüsle bizimle seyahat eden Karamel’le bol bol oynadı. Valla köpek yol boyunca Poyraz’dan uslu durdu kutusunda uslu uslu oturdu ve gıkını çıkarmadı.
Sapanca’da kahvaltıdan sonra rehber bizi Manşukiye’de Kayakevi diye bir yere götürdü. Buradan kayak malzemesi kiralanıyormuş. Kartepe’de sadece Green Park otel ve onun 2 tane kafesi var bunun dışında hiçbir şey yok bu yüzden aşağıdan kiralamak daha mantıklıymış. Kayak yapabilen insanlar kayak takımı kıyafeti vs. tam takım olarak günlük 20 TL’ye kiraladılar yukarıda aynı şeyler 100 TL’ye kiralanıyormuş. Bizde plastik kızak aldık 2 tane tanesi 10 liradan fakat yukarı çıkınca gördük ki kızaklarla pistin olduğu yere girmek içinde ayrıca kızak başına 10 tl istiyorlar gerçi biz vermedik biraz uyuzluk yapıp ama herkesten alıyorlardı. Bizim kiraladığımız kızaklar plastikti ve ilk denemelerde kaymayı beceremeyip biraz uyuz olduk ama zamanla alıştık. Yukarıda metal kızak kiralıyorlar çok daha güzel kayıyor ama saati 20 TL biz bütün gün oynadık 10 tl verdik. Poyraz’da otobüste oyuncak oldu kızak.
Birde kızak çaldırma maceramız oldu J kızak pistinde herkeste aynı kırmızı ve turuncu kızaklar var ve biran arkanı dönünce birisi gelip kızağını kapıveriyor sende bir şey yapamıyorsun tabii herkeste aynısı var çünkü bizim otobüsten bir sürü kişinin kızağı alındı bu şekilde dikkat etmek lazım yoksa kiraladığın yerden 45 tl istiyorlarmış plastik kızak için bir ara acaba bu bir tezgah mı diye bile düşündük J
Saat 11.30 gibi dağa vardık ve bütün yol boyunca uyumayan Poyraz varmamıza 5-10 dk. kala uyudu bizde çocuğu bir sürü battaniyeye sarıp arabasına koyduk ve cafenin oraya park ettik arabasını başına da babasını nöbetçi dikip kızakla kayma çalışmalarımıza başladık. İlk başlarda acemilikten çok zevk almadım ama sonra insan alışıyor ve çoook eğlendim. Poyraz’ın başında sırayla nöbet tutup hepimiz kaydık çocuğa da dağ havası yaradı herhalde ki 2,5 saatten fazla uyudu.
Poyraz uyanınca tura dahil olan sucuk ekmeğimizi yemeye gittik. Kartepe’nin bence en büyük dezavantajı sadece 2 tane kafe olması otelin içinde de vardır mutlaka ama dışarıda sadece 2 tane kafe var ve gelen kişi sayısına göre çok yetersiz kalıyor. Yemek yemek için oturacak yer bulduk ama normalde oynamaktan yorulunca oturup biraz dinleneyim bir çay kahve içeyim dediğinde kafelerde yer bulmak sorun hafta sonları genelde böyle olduğunu tahmin ediyorum. Biz hem kendi karnımızı hem Poyrazı doyurup, emzirip , robot kıyafetlerini giydirdikten sonra dışarı çıktık ve oğlum ilk defa kar gördü. Önce yere bıraktım fakat yerler kaygan olduğundan düzgün yürüyemedi sinir oldu sürekli kucağımıza gelmek istedi. Kızakla oynatmaya çalıştık ona da pek bayılmadı. Aslında etrafta fiti fiti yürüyen başka bebekler vardı ama bizimkini kar pek açmadı. Eldivenlerini çıkarıp eline kar verdim soğuk geldi uyuz oldu onları da yere attı. Teyzesiyle kar topu oynama demosu yaptık önünde ama ıh ıh konsepti anlayamayacak kadar küçükmüş J o da diğer teyzesiyle kızağın üstünde oturup etrafı seyretti halinden memnun görünüyordu. Kar topu oynama ve kardan adam yapma hayallerimiz suya düştü çünkü yukarıdaki karların hepsi sertleşip buz olmuştu oysa kardan adam için havuç bile götürmüştüm yanımda J
Aslında dağa çıkarken kenarlarda arabasıyla durup kar topu oynayanlar vardı belki oradaki karlar daha yumuşak olabilir hatta karda mangal yapan türk insanları bile vardı ki nedense hiç şaşırmadım. Özel aracınla gidince tepeye çıkmadan önce araçları durdurup bir ücret alıyorlar ama ne kadar öğrenemedim tepenin milli park filan olduğunu sanmıyorum kesin otelden alıyorlar bu parayı. Yani özel arabanla gelmek turla gelmekle aynı fiyata gelir bence çünkü birde yukarı çıkınca ayrıca otopark ücreti alıyorlar kısaca Greenpark tekel olmanın getirdiği hakla her taraftan para alıp duruyor. Otobüsümüz 16.30’da dağdan hareket etti ve 19.30da evimize vardık. Bence çok güzel bir gündü Poyraz büyüyünce kesin daha fazla zevk alır çünkü orda en çok eğlenenler çocuklardı. Onun için bundan sonra her yıl geliriz buraya diye düşünüyorum kayak yapmasak bile dağın havası ve ortamı çok güzeldi.