13 Eylül 2012 Perşembe

Çeşme'nin Lezzetleri

Çeşme'yi eşimde bende çook severiz. Poyraz'dan önce tatilde nereye gidersek gidelim tatilimizin son 3-4 gününde bile olsa Çeşme'ye gitmeyi alışkanlık haline getirmiştik. Hamile kaldığımdan beri Marmara bölgesini terkedemedik ama bu sene şeytanın bacağını kırıp arabada hiç durmayan Poyraz'a rağmen Çeşme'ye gidicez dedik. Aslında tatilimizi Bodrum'da yaptık ama dayanamayıp ordan Çeşme'ye geçtik ve bayramı Çeşme'de geçirdik. Bu da Poyraz'la ilk Çeşme tatilimiz olarak kayıtlara geçsin zira önümüzdeki yıllarda daha çok geliriz çünkü Çeşme'nin denizi tam çocuklara göre biraz soğuk ama hem kum hem sığ çocuklar için çok ideal. Çeşme'nin plajları ve gezilecek yerleri için ayrı bir yazı yazacağım fakat bu tatilde kendimi gurme gibi hissettiğimden gittiğimiz yerlerin güzel lezzetleri için ayrı yazılar yazmak istedim. Hem önümüzdeki yıllar için bize bilgiler kalsın hemde okuyup yararlananlar olabilir diye düşündüm.

"Topçu'da çöpşiş yemeden dönen Çeşme'ye gitmiş sayılmaz" bunu ben demiyorum, Hürriyet'teki yazısında Onur Baştürk demiş :) Bizde öyle demişse vardır bir bildiği deyip Topçu'ya gittik, Çeşme merkezde değil Ilıca yolu üzerinde. İyikide gitmişiz gerçekten çöpşişin hakkını vermişler, çok ama çok lezzetliydi. Hayatında köfte dışında kırmızı et yememiş olan oğlum bile kuzu şişleri kendi elleriyle yedi.

Ben yemez diye düşünüyordum ama sanırım minik çöp şişlerde oluşu ilgisini çekti ve bir güzel indirdi mideye. Çöpşiş dışında salatasıda bir harikaydı. Bol çeşit meze ve tatlı mevcut ayrıca yemekten sonra çok güzel meyve tabağı ikram ediyorlar. 2 kişi (hatta 2,5 kişi :) ortalama 70-100 tl arasına çok güzel bir akşam yemeği yiyebilirsiniz. Biz ailecek çok beğendik hem mekanı hem çöpşişleri.

Çeşme'nin ve hatta İzmir'in en meşhur yiyeceklerinden biride Kumru. Aslında özünde sandviç :p içine bilumum salam, sucuk, kaşar, domates vs. dolduruyorlar ve sonuçta ortaya lezzetli bir sandviç çıkmış oluyor. İsmide ekmeğinin tipinden dolayı kumru sanırım :) Çeşme'nin en meşhur kumrucusu birkaç şubesi bulunan Kumrucu Şevki. Biz Ilıca'da kumru yedik , Poyraz hem kumruyu hem yanındaki turşuyu afiyetle yedi :)

Çeşme'nin bir diğer meşhur lezzeti de sakızlı tatları. Sakızlı dondurma, sakızlı kurabiye, sakızlı muhallebi. Hemen karşı tarafta yer alan Sakız adasından gelen sakızları nerdeyse herşeyde kullanmış Çeşme'liler. Yani Sakız adasına gitsek bu kadar sakızlı şey varmıdır diye merak ettim. Çeşme'nin en meşhur ve eski dondurmacısı hemen merkezdeki caddede yer alan Rumeli dondurmacısı. Burada sakızlı dondurma yemenizi tavsiye ederim. Bir diğer meşhur dondurmacıda Veli Usta ikisinde de sakızlı dondurma yedim ve Rumeli'ninkini kesinlikle daha başarılı.

Oğlumda benimle aynı fikirde olacak ki her geçişimizde dondurma yedik burda. Ayrıca çok güzel ev yapımı reçeller satılıyor içerde. Eğer şansınıza boş yer bulursanız oturup bir porsiyon sakızlı muhallebi yemeyide ihmal etmeyin.

Sakızlı dondurmadan sonra en meşhur lezzette sakızlı kurabiyeler. Biz hem sabah kahvaltısı olarak erkenden alıp bir güzel yedik hemde plaja giderken yanımıza aldık. Bizim oğlan un kurabiyesini çok sever, sakızlı bademli kurabiyelerede bayıldı. Kendisi seçip paketletti.

Sadece Çeşme'ye değil genel olarak İzmir'e özgü bir lezzette Boyoz. Bir sabah kahvaltıda kocaya tutturdum hadi git fırından boyoz al diye çünkü itiraf ediyorum boyozu simit sanıyordum arkadaş ama değilmiş. Boyoz talaş böreğine benzeyen milföy hamurundan yapılan açma benzeri bir şeymiş. Bana çok yağlı geldi sonradan öğrendimki yağsızlarıda varmış o da bir dahaki İzmir gezimize artık :)